Autor Wiadomość
kerm
PostWysłany: Wto 18:43, 13 Lip 2010    Temat postu:

devon58 napisał:
No i niestety po wymianie przepływomierza sytuacja nie uległa poprawie, chyba bede szukał (choć wątpie że znajde) jakiegoś fachowca który ma może alfadiag, pożądnie go zdiagnozuje i który nie bedzie kazał mi w ciemno wymieniać pół samochodu.


Mogłeś go odłączyć i się przejechać autem, przed wymianą... Wiedziałbyś czy objawy ustały czy nie...
devon58
PostWysłany: Wto 16:18, 13 Lip 2010    Temat postu:

No i niestety po wymianie przepływomierza sytuacja nie uległa poprawie, chyba bede szukał (choć wątpie że znajde) jakiegoś fachowca który ma może alfadiag, pożądnie go zdiagnozuje i który nie bedzie kazał mi w ciemno wymieniać pół samochodu.
devon58
PostWysłany: Śro 20:35, 07 Lip 2010    Temat postu:

Do znajomego na Fiat Examiner
kerm
PostWysłany: Śro 19:47, 07 Lip 2010    Temat postu:

devon58 napisał:
Sonda byla wymieniona i pracuje prawidłowo, dolot cały, przepustnica czysta. Najprawdopodoniej (byłem na diagnostyce) przepływka oszukuje w nikim zakresie obrotów dlatego zamówiona jest już nowa Bosha. Wymienie i zobaczymy czy coś pomoże.


Z ciekawości, gdzie na diagnostykę pojechałeś?
devon58
PostWysłany: Śro 18:00, 07 Lip 2010    Temat postu:

Sonda byla wymieniona i pracuje prawidłowo, dolot cały, przepustnica czysta. Najprawdopodoniej (byłem na diagnostyce) przepływka oszukuje w nikim zakresie obrotów dlatego zamówiona jest już nowa Bosha. Wymienie i zobaczymy czy coś pomoże.
kerm
PostWysłany: Nie 22:15, 04 Lip 2010    Temat postu:

Twin Spark troche "muli" do momentu osiągniecia "maksymalnego momentu obrotowego"... wiec przymulenie do 3000 jest możliwe...
Druga diagnoza to ewentualnie sonda lambda.
Zanim pojedziesz do mechanika, spróbuj odłączyc przepływomierz i chwile pojezdzic... zobaczysz jak sie wtedy zachowuje. Pojdzie co prawda na wyswietlacz "Motor Control System Failure", ale jak spowrotem podlaczysz przeplywke to po jakims czasie zniknie.

Co do wahania obrotów, to w Twin Sparkach jest to normalne w momencie np załączenia się wiatraka na chłodnicy lub podczas pracy klimy... U mnie dodatkowo wahnie obrotami jak sobie selespeed cisnienie dopompowuje...
Poza tym wahnięcia może tez powodować zabrudzona przepustnica albo silnik krokowy no i jakieś lewe powietrze na dolocie.
devon58
PostWysłany: Sob 17:27, 03 Lip 2010    Temat postu:

OK dzięki za odzew, w przyszłym tygodniu jade do mechaniora i zobaczymy, ciekawi mnie jeszcze numer przepływki bo siedzi u mnie (nie wiem czy od nowosci) 0281002199 która kosztuje ponad 700zł i jest przeznaczona do Alfa Romeo GTV i spider, ma ktoś może taką w 156?
KubaRudy89
PostWysłany: Sob 13:37, 03 Lip 2010    Temat postu:

Z tego co piszesz może być to przepływomierz najlepiej podpiąć auto pod komputer i będzie wszystko jasne.
Co do mulenia do 3 tys obrotów, nie wiem jak u ciebie to wygląda ale silnik Twin Spark ma taką charakterystykę że przy niskich obrotach nic się nie dzieje i moc jest osiągalna na wysokich obrotach.
devon58
PostWysłany: Sob 4:21, 03 Lip 2010    Temat postu: Przepływomierz

Witam, mam pytanko odnośnie przepływomierza. Otóż mam problem z falującymi obrotami ale tylko jak schodzi z niskich obrotów np stoje w korku ruszam jedynka, dwojka ok 2000obr/min puszczam gaz i wciskam sprzęgło a on wtedy sobie zafaluje, obroty spadna do 800 i podskocza do 1500 i tak kilka razy a jak sie zatrzymam to jest ok.

Prawdopodobnie uszkodzony jest przepływomierz (oszukuje w niskim zakresie obrotów) tylko nigdy nie miałem styczności z tymi silnikami i nie wiem jak one sie zachowują bo u mnie jest tak ze jak ruszam to do 3tys/obr samochód baaarzdzo mozolnie przyspiesza a powyżej wyrywa jak głupi i nie wiem czy tak powinno być że jest tak wyraźnie odczuwalna dziura.

Pozdrawiam.

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group