Forum www.falbydgoszcz.fora.pl Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Alfa Romeo 33 Stradale / Tipo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.falbydgoszcz.fora.pl Strona Główna -> FORUM ZAMKNIETE ZAPRASZAM WSZYSTKICH NA www.squadracorse.pl
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Taha




Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chojnice/Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:07, 14 Maj 2009    Temat postu: Alfa Romeo 33 Stradale / Tipo

[link widoczny dla zalogowanych]

We wrześniu 1964 roku zarząd Alfy Romeo zaczął pracę nad nowym samochodem sportowym. Chodziło dokładniej o kategorię prototypów. Pierwszy wóz miał numer 105.33 - napędzał go silnik z Alfy TZ2, całość gotowa była pod koniec 1965 roku i dzieło wysłane zostało do rzemieślników z Autodelta, aby kontynuować rozwój tegoż samochodu. W rezultacie oficjalna premiera samochodu odbyła się 6 marca 1967 roku w Balocco jako Tipo 33/2.

Zmiany w porównaniu z pierwotną postacią dotyczyły głównie silnika. Jednostka z TZ2 została zamieniona 2 litrowym silnikiem DOHC -V8. Silnik był umieszczony centralnie i napędzał koła tylne przez sześciobiegową skrzynię biegów, która znajdowała się za tylną osią. Wewnątrz znajdowały się dwa miejsca siedzące. Przegroda przednia była wykonana z magnezu i była też podparciem dla przedniego zawieszenia. Hamulce przy wszystkich kołach były wentylowane - tarczowe - z tym, że tylne montowane były przy skrzyni biegów.

Kąt rozwarcia cylindrów w silniku wynosił 90 stopni, rozrząd napędzały dwa łańcuchy, a na cylinder przypadały dwa zawory. Za zasilanie w paliwo odpowiedzialne były wtryski wielopunktowe. Zapłon odbywał się przez dwa rozdzielacze i cztery cewki zapłonowe - na jeden cylinder przypadały dwie świece zapłonowe. Kompresja wynosiła 11,0:1, a całość osiągała moc 270 KM przy 9 600obr/min.

W 1968 roku samochód ten występuje w mistrzostwach świata konstruktorów i wygrywa 24 godzinny wyścig w Daytonie, potem na 1000-kilometrowym wyścigu na torze Nurburgring i Imoli o długości 500km w klasie od pojemności 2 litrów.

Model zadebiutował tego samego roku na torze Sebring. Nie wystartował jednak w Le Mans po tragicznym wypadku w czasie treningów, w którym zginął belg Lucien Bianchi.
W 1970 roku Alfa T33/3 doczekała się małych modyfikacji. Hamulce tylne przemieszczono spod skrzyni biegów do kół, a z przodu zamontowano wentylatory dla lepszego chłodzenia silnika. Alfa zwycięża w 1000-kilometrowym rajdzie w Zeltweg, jednak cały sezon kończy na 3. miejscu w klasyfikacji generalnej konstruktorów.

W 1971 roku moc silnika została podniesiona do 420KM, wprowadzono nową pięciobiegową skrzynię biegów i znacząco obniżono wagę pojazdu. Przez to 33/3 mogła nawiązać wyrównaną walkę z Porsche i Ferrari. W tym, że sezonie Alfa wygrała zresztą na torach Brands Hatch, Targa Florio i Watkins Glen (podczs którego padał rzęsisty deszcz), w pozostałych wyścigach kierowcy Alfy utrzymywali się na podium, jednak w całej klasyfikacji Alfa była druga.

W 1972 zastosowano nową rurową ramę (Telaio Tubolare) - w rezultacie powstała Alfa 33TT3. Skrzynia biegów została zamontowana przed dyferencjałem, aby zwiększyć stabilność konstrukcji w zakrętach. Silnik osiągał 440KM przy 9800obr/min a waga wynosiła 650kg - był to bardzo obeicujący samochód, jednak przegrał ostatecznie z Ferrari 312P. Alfa Romeo zajęła drugie miejsce w klasyfikacji konstruktórów.

W 1973 roku powstała jednak 33TT12 z zupełnie nowym silnikiem. Był to 12 cylindrowy bokser. Miał on 3 litry pojemności, z czterema zaworami na cylinder, napęd rozrządu DOHC, na każdy cylinder przypadała jedna świeca, kompresja wynosiła 11,0:1 a silnik osiągał moc 500KM przy 11 000obr/min. Nadwozie było otwarte a z tyłu znajdował się duży spojler dociskający tylną oś do ziemi. Pierwszy sezon tego auta był raczej okresem rozwoju konstrukcji, w 1974 roku samochód lądował co wyścig na podium i zwyciężył na torze Monza. W całych mistrzostwach dał Alfie Romeo drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

W 1975 model 33TT12 wygrywa na 1000-kilometrowym wyścigu na torze Monza, Nürburgring, stukilometrowym wyścigu w Zeltweg, sześciogodzinnym wyścigu w Watkins Glen i pucharze Coppa Florio. Alfa Romeo zdobywa tytuł mistrza w klasyfikacji konstruktorów pokonując rywali którzy dysponowali silnikami turbodoładowanymi i przeniesionymi żywcem z F1.][img][/img][/URL]
Właśnie w 1976 roku Alfa Romeo podejmuje decyzje o przeniesieniu 12 cylindrowego boksera do F1. W 1977 roku wprowadzono model 33SC12- SC wzięło się od ramy Scatolato. Silnik osiągał 520KM przy 12000obr/min. 33SC12 w 77 roku wygrała wszystko, co było do wygrania, miażdżąc konkurencję we wszystkich 8 wyścigach. Alfa Romeo ponownie zostaje mistrzem w klasyfikacji konstruktorów. Pod koniec sezonu ukazał się silnik o pojemności 2134 ccm wspomagany dwoma turbosprężarkami osiągał 640KM przy 11 000obr/min.

Rok 1977 był tym ostatnim dla całej serii 33 w wyścigach konstruktorów.

Dane techniczne:

Silniki:
33/2 : 1995ccm (78x50.4mm) DOHC V90° V8 16V Moc: 270KM przy 9 600obr/min
33/3 33TT3 : 2998ccm (86x64.4mm) DOHC V90° V8 32V, Moc: 400KM przy 9 000obr/min, 33TT3- 440KM przy 9 800obr/min
33TT12 : 2995ccm (77x53.6mm) DOHC; bokser 12, 48V, Moc: 500KM przy 11 000obr/min
33SC12 : 2993ccm (77x53.6mm) DOHC, bokser 12 48V, Moc: 520KM przy 12 000obr/min
33SC12 turbo : 2134cc (77x38.2mm) DOHC Biturbo, bokser 12 48V, Moc: 640KM przy 11 000obr/min

Zawieszenie:
przód: podwójne wahacze z amortyzatorami i sprężynami.
tył: podwójne wahacze z amortyzatorami i sprężynami, 5 możliwości ustawień

Rozstaw osi:
33/2: 2250mm
33/3: 2240mm
33TT12: 2340mm
33SC12: 2500mm

Hamulce
przód: tarcze
tył: tarcze

Skrzynia biegów:
6-biegowa skrzynia z LSD (szpera),
5-biegowa w bokserach 12.

Waga pojazdu
33/2: 580kg
33/3: 700kg (650kg w 1971)
33TT12: 670kg
33SC12: 720kg (turbo 770kg)

Ilości wyprodukowanych egzemplarzy(w szt.)
33/2(nadwozie zamknięte): 30
33/2(nadwozie otwarte): 20
33TT12 : 6
33SC12 : 6
33SC12 turbo : 2

No i wreście upragnione 33 Stradale :
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Podczas gdy Alfa Romeo pracowała nad sportowymi prototypami Tipo 33 (o których mowa powyżej), z 1967 roku powstała ich drogowa wersja. Charakteryzowała ją głownie jednostka napędowa - silnik V8 DOHC z wtryskiem paliwa umieszczony centralnie z dwoma świecami na cylinder. Osiągał on moc 230KM przy 8 800obr/min. Designerem był Franco Scaglione. Całość wykonana była z aluminium, a konstrukcja była oparta o lekką rurową ramę. Od roku 1967 do 1971 wyprodukowano je w ilości 18 sztuk. Można w nich wymienić dwie wersje. Jedna z nich ma przednie reflektory podwójne, druga zaś pod kloszem mieści jeden reflektor.

Wymiary i wagi

długość: 3970 mm
szerokość: 1710 mm
wysokość: 990 mm
rozstaw osi: 2350 mm
prześwit: brak danych
masa: 700 kg
pojemność zbiornika paliwa: brak danych

Silnik
pojemność skokowa: 1995 ccm
moc: 233
moment obr.: 183 Nm
układ silnika, liczba cylindrów: widlasty, 8
średnica x skok tłoka: 78.00mm x 52.20mm
typ: DOHC - wałek rozrządu w głowicy - dwa wałki rorządu w głowicy
stopień sprężania: 10.00:1

Osiągi
przyspieszenie 0-100 km/h: brak danych
elastyczność 80-120 km/h: brak danych
prędkość maksymalna: 260 km/h
stosunek mocy do masy: 0.329 KM/kg

położenie silnika: centralnie
ustawienie silnika: podłużnie
napęd: na koła tylne
średnica zawracania: brak danych
hamulce przód / tył: wentylowane tarczowe / wentylowane tarczowe
skrzynia biegów: liczba biegów: 6, skrzynia biegów: manualna


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Taha dnia Czw 15:35, 14 Maj 2009, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciej




Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz wyzyny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:03, 14 Maj 2009    Temat postu:

Stradale - jednoi z najpiękniejszych aut jakie widziałem Wink - a wnętrze podobne do 33 Smile Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.falbydgoszcz.fora.pl Strona Główna -> FORUM ZAMKNIETE ZAPRASZAM WSZYSTKICH NA www.squadracorse.pl Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1