Forum www.falbydgoszcz.fora.pl Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
BOXER (min. w AR: 33; 145; 146)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.falbydgoszcz.fora.pl Strona Główna -> FORUM ZAMKNIETE ZAPRASZAM WSZYSTKICH NA www.squadracorse.pl
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej




Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz wyzyny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:37, 11 Maj 2009    Temat postu: BOXER (min. w AR: 33; 145; 146)

[link widoczny dla zalogowanych]

Pare TXT o włoskich Boxerkach z cuoresportivo.pl :

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciej dnia Pon 19:30, 11 Maj 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KubaRudy89




Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Śródmieście
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:07, 16 Cze 2009    Temat postu:

Szkoda, że Alfa Romeo zrezygnowało z produkcji tych silników, ja zakchochałem się w tym typie silnika. Chciałem kupić początkowo Jakeś Subaru (to jedna z niewielu marek poza europejskich którą szanuje) ale skończyło się na Alfie (oprócz wyglądu lepsza relacja cena-wyposażenie-rok produkcji-moc) Która ma jeszcze piękniejszy dzwięk. Uwielbiam kręcić go do 6 tys obrotów mam wrażenie, że to lubi gdyby nie zużycie paliwa porównywale z V6 to by był bliski ideału silnika benzynowego 4 cylindrowego. Mam nadzieje, że nastepne będzie V6 (ewentualnie 2.4 jtd) bo po boxserze 1.7 16v chyba żadne spalanie nie jest mi już straszne. Nie zamienił bym na żadnego twin sparka.
I pytanie dla użytkowników Boxerów naprawde są tak awaryjne i dręczą je wycieki oleju?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciej




Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz wyzyny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:59, 17 Cze 2009    Temat postu:

no Ci powiem że mi też sie podoba boxerek nawet mój 90 konny daje rade i za każdym razem jak przyspieszam to poprostu banan sam sie pojawia na twarzy , paliwozernośc tez jest względna... jak kręcisz go do 6 000 to sie nie dziw że tyle pali Very Happy moja spala na trasie 5,8 l 100 minimalnie w miescie ciut ponad 8 L ale potrafiła też wszamać i 13 (choć wtedy miałem stare świece i kable Razz )

awaryjność... boxery własnie w teori są mniej awaryjne... ale przy ew awari bardzij kosztowne ... za sprawą części jak i też z powodu że nie wielu mechaników chce się za nie zabierać.... bo w porównaniu do silników VW to boxery są jak silniki jonowo-laserowo-hybrydowe Razz
(i tu pytanie bo słyszałem że garbusy miały tez boxerki - prawda ?)

stosują je jeszcze tylko Subaru i Porsche co dobrze i źle o nich świadczy...,
co ciekawe gdzieś wyczytałem że Alfoskie boxery >>> 1,7 <<< to jedne z niewielu silników na świecie o tak dużym stosunku średnicy tłoka do jego skoku (podobne ma min 911 Turbo !! )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz Antkowiak




Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:23, 17 Cze 2009    Temat postu:

zarowno VW typ 1 jak i inne pochodne byly napedzane silnikami typu boxer, pozniejsze silniki porsche 356 i nastepne byly pochodnymi tych silnikow

wiem bo mam taki kompletny w garbie i pewnie ze 3 nastepne w czesciach Smile


w tym ejden w budowie o pojemnosci 2031ccm i mocy na poziomie 130-140 koni :>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KubaRudy89




Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Śródmieście
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:22, 17 Cze 2009    Temat postu:

Co do spalania to nie zawsze kręce go tak wysoko w normalnej jeździe tylko do 3 tys i to wystarcza, ale mimo tego spalanie jest wysokie.
Co do boxserów to VW stosował ten typ silnika w kilku modelach ale prekursorem był Garbus (boxera to mam we krwi pierwszy samochód mojego Taty i pierwszy jakim byłem pasażerem jeszcze jako niemowle) Very Happy . Wcześniej wiem, że też produkowała takie silniki Tatra (garbus był plagiatem jednego z modeli tego producenta i po wojnie Tatra wygrała nawet o to proces z VW)
Inni producenci Boxerów:
-Tatra
-VW (Garbus, karman ghia, ogórek)
-Citroen ( 2cv, GSA)
-Subaru
-Porsche
-Saab ( 9-2 na bazie Subaru Imprezy)
-Lancia (Flavia)
-Ferarri
-Alfa Romeo
i coś by się znalazło jeszcze Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciej




Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz wyzyny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:24, 17 Cze 2009    Temat postu:

Tomasz Antkowiak napisał:


wiem bo mam taki kompletny w garbie i pewnie ze 3 nastepne w czesciach Smile


w tym ejden w budowie o pojemnosci 2031ccm i mocy na poziomie 130-140 koni :>


z chęcią bym je zobaczył Very Happy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz Antkowiak




Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:47, 18 Cze 2009    Temat postu:

zdjecia komponentow (jak np blok po szkielkowaniu, wal zamachowy o wiekszym wykorbieniu, ostry walek, duze cylindry z tlokami) mam na dysku i moge udostepnic:)

mam tez czesc oblachowania, i osprzetu

brakuje gaznikow (bede montowal webery lub dellorto od alfy:))


w porownaniu z alfowskim boxerem silnik z garbusa to potwoernie prosta konstrukcja...ale i niesmiertelna wrecz i niezniszczalna

najmniej wysilone silniki o pojemnosci 1200 ccm jezdza majac nawet po kilkadziesiat lat i pewnie ponad milion (MILION) nakulanych kilometrow Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KubaRudy89




Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Śródmieście
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:47, 18 Cze 2009    Temat postu:

Silnik Boxer jest o tyle ciekawy, że i był montowany w samochodach sportowych (Porsche, Alfa Romeo, Subaru) jak i zwykłych samochodach dla Ludu (garbus, 2CV) w obu funkcjach spisywał sie dobrze.

Wie ktoś może dlaczego akurat ten typ silnika ma bogatą akustyke. Od czego zależy ten bulgot, ryk czy jak kolwiek to nazwać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KubaRudy89




Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Śródmieście
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:55, 05 Maj 2010    Temat postu:

KubaRudy89 napisał:
Silnik Boxer jest o tyle ciekawy, że i był montowany w samochodach sportowych (Porsche, Alfa Romeo, Subaru) jak i zwykłych samochodach dla Ludu (garbus, 2CV) w obu funkcjach spisywał sie dobrze.

Wie ktoś może dlaczego akurat ten typ silnika ma bogatą akustyke. Od czego zależy ten bulgot, ryk czy jak kolwiek to nazwać?


Nikt nie odpowiedział na moje pytanie więc sam sobie odpowiem Smile
Tu chodzi o krótki skok cylindra- dlatego tak brzmi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.falbydgoszcz.fora.pl Strona Główna -> FORUM ZAMKNIETE ZAPRASZAM WSZYSTKICH NA www.squadracorse.pl Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1