| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	
	
		
		      devon58 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 21 Cze 2010 
		          Posty: 14 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Sob 4:21, 03 Lip 2010    Temat postu: Przepływomierz | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Witam, mam pytanko odnośnie przepływomierza. Otóż mam problem z falującymi obrotami ale tylko jak schodzi z niskich obrotów np stoje w korku ruszam jedynka, dwojka ok 2000obr/min puszczam gaz i wciskam sprzęgło a on wtedy sobie zafaluje, obroty spadna do 800 i podskocza do 1500 i tak kilka razy a jak sie zatrzymam to jest ok.
 
 
Prawdopodobnie uszkodzony jest przepływomierz (oszukuje w niskim zakresie obrotów) tylko nigdy nie miałem styczności z tymi silnikami i nie wiem  jak one sie zachowują bo u mnie jest tak ze jak ruszam to do 3tys/obr samochód baaarzdzo mozolnie przyspiesza a powyżej wyrywa jak głupi i nie wiem czy tak powinno być że jest tak wyraźnie odczuwalna dziura.
 
 
Pozdrawiam.
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   | 
        | 
         | 
    
	
		
		      KubaRudy89 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 25 Mar 2009 
		          Posty: 1029 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Sob 13:37, 03 Lip 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Z tego co piszesz może być to przepływomierz najlepiej podpiąć auto pod komputer i będzie wszystko jasne.
 
Co do mulenia do 3 tys obrotów, nie wiem jak u ciebie to wygląda ale silnik Twin Spark ma taką charakterystykę że przy niskich obrotach nic się nie dzieje i moc jest osiągalna  na wysokich obrotach.
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      devon58 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 21 Cze 2010 
		          Posty: 14 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Sob 17:27, 03 Lip 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    OK dzięki za odzew, w przyszłym tygodniu jade do mechaniora i zobaczymy, ciekawi mnie jeszcze numer przepływki bo siedzi u mnie (nie wiem czy od nowosci) 0281002199 która kosztuje ponad 700zł i jest przeznaczona do Alfa Romeo GTV i spider, ma ktoś może taką w 156?
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      kerm 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 19 Wrz 2009 
		          Posty: 414 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz - Fordon Płeć: Mężczyzna
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Nie 22:15, 04 Lip 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Twin Spark troche "muli" do momentu osiągniecia "maksymalnego momentu obrotowego"... wiec przymulenie do 3000 jest możliwe...
 
Druga diagnoza to ewentualnie sonda lambda.
 
Zanim pojedziesz do mechanika, spróbuj odłączyc przepływomierz i chwile pojezdzic... zobaczysz jak sie wtedy zachowuje. Pojdzie co prawda na wyswietlacz "Motor Control System Failure", ale jak spowrotem podlaczysz przeplywke to po jakims czasie zniknie.
 
 
Co do wahania obrotów, to w Twin Sparkach jest to normalne w momencie np załączenia się wiatraka na chłodnicy lub podczas pracy klimy... U mnie dodatkowo wahnie obrotami jak sobie selespeed cisnienie dopompowuje...
 
Poza tym wahnięcia może tez powodować zabrudzona przepustnica albo silnik krokowy no i jakieś lewe powietrze na dolocie.
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      devon58 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 21 Cze 2010 
		          Posty: 14 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Śro 18:00, 07 Lip 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Sonda byla wymieniona i pracuje prawidłowo, dolot cały, przepustnica czysta. Najprawdopodoniej (byłem na diagnostyce) przepływka oszukuje w nikim zakresie obrotów dlatego zamówiona jest już nowa Bosha. Wymienie i zobaczymy czy coś pomoże.
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      kerm 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 19 Wrz 2009 
		          Posty: 414 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz - Fordon Płeć: Mężczyzna
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Śro 19:47, 07 Lip 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				     	  | devon58 napisał: | 	 		  | Sonda byla wymieniona i pracuje prawidłowo, dolot cały, przepustnica czysta. Najprawdopodoniej (byłem na diagnostyce) przepływka oszukuje w nikim zakresie obrotów dlatego zamówiona jest już nowa Bosha. Wymienie i zobaczymy czy coś pomoże. | 	  
 
 
Z ciekawości, gdzie na diagnostykę pojechałeś?
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      devon58 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 21 Cze 2010 
		          Posty: 14 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Śro 20:35, 07 Lip 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Do znajomego na Fiat Examiner
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      devon58 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 21 Cze 2010 
		          Posty: 14 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Wto 16:18, 13 Lip 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    No i niestety po wymianie przepływomierza sytuacja nie uległa poprawie, chyba bede szukał (choć wątpie że znajde) jakiegoś fachowca który ma może alfadiag, pożądnie go zdiagnozuje i który nie bedzie kazał mi w ciemno wymieniać pół samochodu.
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		
		      kerm 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 19 Wrz 2009 
		          Posty: 414 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz - Fordon Płeć: Mężczyzna
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Wto 18:43, 13 Lip 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				     	  | devon58 napisał: | 	 		  | No i niestety po wymianie przepływomierza sytuacja nie uległa poprawie, chyba bede szukał (choć wątpie że znajde) jakiegoś fachowca który ma może alfadiag, pożądnie go zdiagnozuje i który nie bedzie kazał mi w ciemno wymieniać pół samochodu. | 	  
 
 
Mogłeś go odłączyć i się przejechać autem, przed wymianą... Wiedziałbyś czy objawy ustały czy nie...
				    
  Post został pochwalony 0 razy
  Ostatnio zmieniony przez kerm dnia Wto 18:43, 13 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
				 | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	   
	
		 |